martes, 13 de mayo de 2008

Tercera pràctica: Jclic

Per poder crear les nostres activitats de Jclic és necessari que tinguem el Jclic Author, on podem trobar diferents activitats que nosaltres mateixos podem crear.
Com l’activitat, una vegada finalitzada, la hem de penjar a internet, ens hem creat un espai web a través de la pàgina web http://pages.google.com .

Una vegada que ja hem triat el tema del que volem que tracti el nostre Jclic, en aquest cas han estat les fruites, hem buscat les imatges a Internet i hem modificat la seva mida amb el Gimp.
Aquest Jclic consta de tres activitats: un trectaclosques, una ordenació d’una frase i finalment, relació de paraules amb la seva imatge.

Quan hem finalitzat el nostre Jclic, hem de guardar les activitats a la nostra carpeta, llavors trobarem un arxiu Zip que no podrem obrir. Per poder obrir-ho, hem d’anar al Jclic Author i anar a l’opció de Crear una pàgina web. Una vegada fet això trobarem a la nostra carpeta un arxiu Zip i la pàgina web on podrem accedir per veure la nostra activitat.

Finalment, la pengem en el nostre espai web que hem creat al principi. La meva activitat la podreu trobar a :
http://bnana24.googlepages.com/activitat

domingo, 11 de mayo de 2008

Exposició: Jclic

Seguint l’ordre dels grups, dijous va ser el torn del Jclic.
Trobo que és un programa interessant per fer activitats didàctiques dirigides als nens de diferents edats perquè així puguin aprendre i practicar els conceptes d’una manera més dinàmica i també es familiaritzen amb l’ordinador.
Com ja ens van comentar i mostrar a través d’un vídeo, els membres del grup encarregat, és un programa que els mestres cada vegada utilitzen més però que cal un cert temps per preparar les activitats i uns mínims coneixements que ens molts casos no es té.
Nosaltres podem tenir el programa al nostre ordinador anant a http://clic.edu365.cat/es/jclic/ i una vegada aquí cliquem a Descarga e instalación. Finalment, elegim allò que ens volem descarregar i ja el podem utilitzar per fer les nostres activitats didàctiques.
Les activitats que ens van fe fer em van semblar interessant per poder conèixer el programa ,ja que no tenia gaire coneixement del seu funcionament.

sábado, 10 de mayo de 2008

Edu365. cat


Aquests dies hem seguit fent les classes preparades per grups. Dimecres va ser el torn del grup que ens presentava la pàgina web Edu365.

Edu365.cat, és un portal educatiu del departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el qual va dirigit tant per pares, com per professors i alumnes. Trobem propostes didàctiques per tal de que els alumnes puguin practicar conceptes educatius.
En l’exposició ens han fet buscar diferents activitats perquè així coneguéssim tots els recons de la pàgina i el seu funcionament. Finalment, han creat un wiki perquè féssim una definició de la pàgina Edu 365 i la comparéssim amb la que elles havien trobat.
Les activitats que hem realitzat a classe m’han semblat interessants, perquè han estat de diferents temes i així hem pogut veure amb facilitat totes les parts d’aquesta pàgina web. Trobo que sobretot es una pàgina interessant per als alumnes, des d’infantil fins a batxillerat, ja que es troben forces activitats per practicar les competències treballades a classe.

jueves, 8 de mayo de 2008

Notícia: Primeres Jornades sobre Innovació a l'ensenyament de la tecnologia: els reptes del nou currículum

Com ja he comentat dies anteriors, la proposta del nou currículum d’ensenyament, és introduir les noves tecnologies i el llenguatge audiovisual en l’ensenyament.
En aquesta notícia trobem unes jornades, que es fan per primera vegada, per tractar aquest tema i parlar dels seus avantatges.
El que es pretén amb aquestes jornades és apropar als docents al món de la tecnologia perquè així tinguin els requisits que es demanen en el nou currículum.
Aquesta jornades tindran lloc a Terrassa els dies 9 i 10 de maig i en aquest enllaç podreu veure la informació més ampliada i els horaris de les activitats que es realitzaran.
http://www.xtec.cat/aulatec/innovacio/jornades/jornada9_10_05_v2.htm . (Només es podrà accedir si es fa una inscripció abans)

miércoles, 7 de mayo de 2008

PDI (Pissarra Digital Interactiva)

Aquests dies hem començat a fer les classes dirigides per un grup. El tema, de la primera, ha esta les PDI. La veritat és que, és un tema que no coneixia gaire i m’ha semblat força interessant.
Els membres del grup ens han mostrat les diferents activitats que es poden realitzar amb aquests tipus de pissarres. Ho han fet a través de vídeos i activitats fetes per elles.
Ens han explicat que el programa utilitzat per fer aquestes activitats, en aquest cas és SMART BOARD, també el podem instal·lar a l’ordinador de casa i així les podem fer, no es necessari tenir una pissarra digital per utilitzar aquets programa.
Crec que és un material útil que es pot utilitzar a qualsevol nivell de l’educació, ja que alguns del avantatges que ens han mostrat són interessants per treballar a les aules, com ara: motiva als alumnes, es pot realitzar connexió amb altres pissarres d’altre aules i el material que es pot oferir és molt més ampli.
També podem trobar algun inconvenient, com ara el seu cost elevat, que no totes les escoles s’ho poden permetre.

lunes, 5 de mayo de 2008

Notícia: Currículum 2008

En el currículum provisional del 2008, trobem que donen gran importància al llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació, en l’educació infantil. Troben que seria important que els infants tinguessin uns coneixements per entendre els missatges audiovisuals i també saber el seu funcionament per poder realitzar diferents activitats a l’escola o bé a casa. Trobo que és una manera més fàcil i dinàmica d’aprendre els diferents objectius de l’etapa

Aquesta informació la podeu trobar en aquest enllaç:
http://www.xtec.cat/estudis/primaria/infantil/annex_curriculum_parvulari_provisional.pdf ; ho trobareu a la pàgina quatre. És el currículum provisional del 2008, on podem trobar tot tipus d’informació sobre educació infantil.

domingo, 27 de abril de 2008

JClic



Aquests dies a la classe de Noves Tecnologies hem estat treballant el JClic, per aprendre el seu funcionament i saber com crear activitats didàctiques per als alumnes.
Primer de tot hem de triar el tema que tractarem en la nostra activitat, en aquest cas han estat les fruites.
Per començar a fer-ho hem de buscar i triar les imatges que desitgem per tal de fer les activitats, en el nostre cas hem modificat les mides amb el Gimp, perquè així quedessin millor.
Tot seguit, hem començat a crear les nostres activitats amb el Jclic Author, és un programa fàcil d’utilitzar i quan saps com funciona pots crear les activitats amb gran facilitat. Hem hagut d’afegir les imatges que hem guardat en la mateix carpeta, a la pestanya de “Mediateca” i després hem d’anar a “Activitats” i triem l’activitat que volem realitzar. Un cop acabem les activitats hem d’anar guardant-les a la mateixa carpeta. Una vegada fetes totes les activitats, hem de crear una pàgina web per així poder obrir les activitats que hem fet (eina – crear- pàgina web HTML).
Perquè això ho puguem penjar a Internet cal crear un espai web, ho podem fer a
http://pages.google.com. Una vegada fet l’espai web pengem la nostra activitat a internet. La meva activitat que vam fer a classe la trobareu a: http://bnana24.googlepages.com/clic.htm